't Snijderkoor.............meer dan alleen smartlappen

Op initiatief van Ab Snijder (die  op 30 mei 2011 is overleden) kwam op 16 april 2002  een groep van 19 enthousiastelingen bij elkaar om in Hoogwoud een smartlappenkoor op te richten.

In oktober 2002 werd de vereniging officieel ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder de naam 'Snijderkoor', als eerbetoon aan de initiatiefnemer.

Het koor bestond toen uit 47 dames en heren die iedere woensdagavond, met uitzondering van in de maanden juli en augustus, enthousiast repeteren. Eerst in Partycentrum Op Stap aan de Herenweg, nu in het wijksteunpunt De Lindehof aan de Graaf Willemstraat 27 te Hoogwoud.

Bestond het oorspronkelijke repertoire uit slechts 'smartlappen', nu beschikt het koor over een breed repertoire van Nederlandse liedjes. Van smartlappen tot ingetogen luisterliedjes en ook hedendaagse liedjes behoren tot onze mogelijkheden.

het huidige koor

foto: Nancy Holderbeke

Dirigent: Fons Buis

Muzikanten: Ria Webster,  Theo Entes, Stef van KerkevoordeRia Webster (accordeon)